Veelgestelde vragen

Mijn bestelling

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen of annuleren?

Neem direct contact met ons op. Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft, kunnen we deze voor je wijzigen of annuleren.

Wat zijn de bezorg- en ophaalopties?

In de winkelmand kunt U er voor kiezen of u het laat bezorgen of dat u het komt afhalen. Als U voor afhalen kiest worden de verzendkosten niet in rekening gebracht. U kunt afhalen bij ons van maandag t/m vrijdag 08:30 tot 17:00 uur. Bij bezorgen word het door de vervoeder naar u toegebracht.

Betaal ik verzendkosten?

Nederland

Voor bestellingen tot €250,- exclusief BTW berekenen wij een bedrag van €7,50 exclusief BTW. Uw bestelling wordt dus gratis verzonden wanneer het bedrag exclusief BTW groter is dan €250,- en het gewicht minder is dan 30 KG. 

Voor pakketten boven de 30 KG berekenen we een toeslag afhankelijk van de orderwaarde en het gewicht. Dit communiceren we van te voren. 

België

Voor bestellingen tot €250,- exclusief BTW berekenen wij een bedrag van € 14,50 exclusief BTW bij pakketten tot 30 kg.

Let op! Sinds 2007 is het wettelijk verplicht in Nederland om BTW te berekenen over de verzendkosten en betaalmethodekosten. 

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

We houden je graag op de hoogte op de hoogte van de status van jouw bestelling. De eerste stap is dat je een bevestiging van jouw bestelling ontvangt. Na de bestelling gaan wij aan de slag om deze binnen 24 uur op werkdagen verzendklaar te maken. Voor 12:00 uur besteld is meestal dezelfde dag verzonden.

Als niet alle producten uit jouw bestelling op voorraad zijn overleggen wij over een deellevering of een later aflevermoment. 

Op het moment dat jouw pakket met onze vervoerder mee gaat laten wij dit via de mail weten. In principe wordt de bestelling de eerstvolgende werkdag aangeboden.

Soms lukt dit niet, in dat geval nemen wij altijd contact op. Zo weet je dus altijd wat de status is van jouw bestelling.

Wij kunnen helaas geen exacte aflevertijd van uw bestelling doorgeven, wij zijn afhankelijk van de route die onze vervoersbedrijven volgen.

Retourneren

Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen, wat nu?

U kunt uw bestelling binnen 14 dagen retour sturen naar Labshop.nl, neem altijd eerst contact op met Labshop als u beschadigde of verkeerde producten heeft ontvangen. We zoeken dan samen naar de beste oplossing. 

Mag ik retourneren?

Bij Labshop.nl mag je je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst annuleren of omruilen.We ontvangen de producten graag terug zoals je die van ons hebt ontvangen.

 Er zijn wel uitzonderingen voor het retourneren van producten namelijk:

  • Producten speciaal gemaakt volgens klantenspecificatie (bijv. aangepast glaswerk)
  • Producten buiten het vaste assortiment die op speciaal verzoek zijn ingekocht door Labshop. 
  • Alle Patina’s vanwege de beperkte houdbaarheid van deze producten
Wat zijn de stappen in het retourproces?

Om het retour vlot af te handelen vragen wij u eerst om een online formulier in te vullen.
Wacht onze bevestigingsmail met instructies af voordat je producten retour stuurt!
Pak de te retourneren producten bij voorkeur in de doos in zoals u het heeft ontvangen. Stuur het pakket retour via PostNL. De kosten voor het terugsturen zijn altijd voor u als klant zoals ook in de algemene voorwaarden staat beschreven.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Binnen 14 dagen na ontvangst van de retour gestuurde producten storten wij het order bedrag van deze producten terug, minus de gemaakte verzendkosten.

Klik hier om (een deel van) jouw bestelling retour te melden.

Betalen

Hoe kan ik bij jullie betalen?

In onze webshop worden meerdere betaalopties aangeboden zodat iedereen eenvoudig haar bestelling kan afrekenen. De betaalmethodes die wij momenteel voeren in onze webshop zijn:

  • Ideal
  • Maestro
  • Visa
  • Mastercard
  • Mistercash
  • Paypal
  • Afterpay

 

Wilt u graag een bestelling plaatsen maar voeren wij momenteel niet de gewenste betaalmethode? Dan verzoeken wij u om even contact met ons op te nemen. 

Hoe werkt achteraf betalen?

AfterPay – (particulier)
AfterPay voert voor www.labshop.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone.

In de online omgeving My AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit.

AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Je ontvangt altijd een factuur van jouw bestelling in de mailbox. Daarnaast kun je jouw factuur terugvinden in jouw persoonlijke account wanneer je deze hebt.

Betalen in de winkel

Bij betalen in de winkel heeft betaling via onze PIN automaat de voorkeur.

Bij afname van chemicalien stellen wij betaling via de PIN automaat verplicht.

Bij afname van producten die op de precursoren lijsten voorkomen of de EU Voluntary Monitoring List kunnen wij om uw legitimatie en doel en toepassing van deze producten vragen. Bij twijfel over de verstrekte gegevens zal er niet geleverd worden. 

Algemeen

Hoe kan ik jullie bereiken?

De klantenservice staat altijd voor u klaar:

  • maandag t/m vrijdag 08:30 tot 17:00 uur
  • bereikbaar op: +3155-5215016.
  • via mail: labshop@labshop.nl
  • langs komen in de winkel, Lage Brink 23, 7317 BD Apeldoorn
Kan ik als particulier alle producten bestellen?

Labshop levert vooral aan restauratoren, musea en kunstenaars. Hiervoor hebben wij onder andere een ruim assortiment aan chemicaliën. Vanwege wet- en regelgeving mogen niet alle chemicaliën aan particulieren geleverd worden. Dit geven wij zoveel als mogelijk duidelijk aan bij die producten waar het om gaat. Deze producten worden gekenmerkt door NVP (Niet voor particulieren). Het gaat hier hoofdzakelijk om chemicaliën die op de drugs-precursoren en/of explosieven precursoren lijst staan. Naast producten waar beperking in hoeveelheid of concentratie voor particulieren van toepassing is, is er een extra lijst met chemicaliën die op de EU Voluntary Monitoring List staan. Dit is een lijst met verschillende niet-geregistreerde stoffen waarvan bekend is dat ze worden gebruikt in het productieproces van drugs. Van verdachte hoeveelheden en combinaties moet melding gedaan worden. 

  • Wet precursoren explosieven:

Sinds 01-06-2016 is de Wet precursoren voor explosieven van kracht, die de verkoop van verschillende chemicaliën aan particulieren reguleert. Dat betekent dat een aantal chemische stoffen alleen nog bedrijfsmatig, of door particulieren met een vergunning mag worden gebruikt.

Niet-gereguleerde producten kunt u als particulier gewoon zonder vergunning bestellen en gebruiken. Gereguleerde producten kunt u alleen bedrijfsmatig bestellen, of als particulier wanneer u een vergunning heeft.

Als particulier zal u eerst moeten onderzoeken of er voor uw toepassing ook een alternatief, niet-gereguleerd product bestaat. Als dat het geval is, dan zal er vrijwel zeker geen vergunning worden verleend. Per 02-01-2021 zullen er geen vergunningen meer worden afgegeven voor de meeste chemicalien die onder deze wetgeving vallen.

Voor veel toepassingen is een lagere concentratie van dezelfde stof een prima alternatief.

Bijvoorbeeld, waterstofperoxide12% is niet gereguleerd en een prima alternatief voor heel veel toepassingen van waterstofperoxide 35%.

Welke stoffen staan op de EU Voluntary Monitoring List?

Deze lijst is continue aan verandering onderhevig. Wij doen ons best om deze lijst zo actueel mogelijk te houden.

Stoffen uit ons assortimment die op de EU Voluntary Monitoring List voorkomen zijn:

  • Aluminiumpoeder CAS 7429-90-5
  • Ammoniak CAS 7664-41-7
  • Azijnzuur (ijsazijn) CAS 64-19-7
  • Boorzuur CAS 10043-35-3
  • Citroenzuur CAS 77-92-9
  • Dichloormethaan (DCM) CAS 75-09-2
  • Ethanol CAS 64-17-5
  • Ethylacetaat CAS 141-78-6
  • Fosforzuur CAS 7664-38-2
  • Hexaan CAS 110-54-3
  • Hexamine CAS 100-97-0‎
  • Methanol CAS 67-56-1
  • Mierenzuur CAS 64-18-6
  • Natriumhydroxide CAS 1310-73-2
  • Waterstofperoxide CAS  7722-84-1 

Levering via onze winkel is alleen mogelijk met een betaling via PIN. Dus GEEN contante betaling. Afhankelijk van hoeveelheden en combinatie van producten kunnen wij om legitimatie en een verklaring over gebruik vragen. Bij twijfel zal er niet geleverd worden.

Informatieblad | Augustus 2019 | Drugsprecursoren | Douane
Welke chemicalien verkoopt Labshop die onder de precursoren wetgeving vallen?

De volgende chemicaliën in ons assortiment vallen onder de precursoren wetgeving:

Geregistreerde stoffen van categorie 2

Categorie 2B

  • Kaliumpermanganaat CAS 7722-64-7

Geregistreerde stoffen van categorie 3

  • Aceton CAS 67-64-1
  • Ethylether Diëthylether CAS 60-29-7
  • Jood CAS 7553-56-2 
  • Methylethylketon (MEK) Butanon CAS 78-93-3
  • Salpeterzuur CAS 7697-37-2
  • Tolueen CAS 108-88-3
  • Zoutzuur Waterstofchloride CAS 7647-01-0
  • Zwavelzuur CAS 7664-93-9

Bij afname van deze chemicalien gelden beperkingen voor particulieren. 

Per Per 01-02-2021 zie https://www.nctv.nl/onderwerpen/precursoren-voor-explosieven zal de beschikbaarheid van een aantal chemicalien uit de precursoren voor explosieven lijst nog verder ingeperkt worden.